Чергування дистанційного навчання з відвідуванням школи стало не просто трендом в наш час, а гострою потребою. Чи могли ми уявити ще три роки тому, що нашим дітям та нам доведеться пристосовуватися до нових навчальних реалій? Під час першого карантину ми були впевнені, що дистанційне навчання - це тимчасова міра, щоб “врятувати” світ, але ні, тепер учні постійно змінюють форму навчання. Як вижити?Насправді не все так складно, потрібно просто прийняти сучасні реалії. Навіть, якби карантин не трапився в наших життях, все одно, враховуючи диджиталізацію світу, змішане навчання було б неминучим. Вже багато шкіл, коледжів та університетів в різних країнах запровадили змішане навчання ще до того, як це стало мейнстримом в Україні. Так, наприклад, в США та в деяких європейських країнах студенти можуть вже давно обирати курси, які вони проходять дистанційно, а які їм варто відвідувати особисто. До речі, цікавий факт в том, що в Німеччині дуже популярне дистанційне навчання серед медичних навчальних закладів.
Отже, що робити, щоб все ж таки легко адаптуватися до змішаного навчання?
Графік та планування - чудовий інструментКоли дитина вчиться в школі вона має більш менш стабільний режим та графік дня. Коли ж учень починає вчитися дистанційно - важливо правильно налагодити день, щоб дитина і встигала вчитися, і відпочивати, і виконувати всі потрібні задачі день. А тому обов’язково треба проговорити та прописати зі своїм школярем графіки/плани/завдання на випадок переходу на тимчасове дистанційне навчання, щоб в момент “х” ви вже були максимально готовими.
Навчальні цілі ніхто не скасовувавОбов’язково на початку навчального року або семестру, або чверті встановлюйте разом з дитиною цілі, яких вона хоче та буде досягати протягом певного періоду у навчанні. Якщо дитина матиме чітке розуміння, що вона хоче вивчити або що покращити з кожного предмету, тоді й вчитися буде простіше, адже буде розуміння для чого. І зміна форми навчання жодним чином не вплине на прагнення дитини реалізувати задумане.
І, головне, завжди підтримуйте своїх школярів. Так, звісно, нам важко, коли і вони, і ми з ними заодно як учасники освітнього процесу, переходимо з однієї форми навчання на іншу. Але при правильно налаштованому процесі, мотивації та розумінні змішане навчання не вплине негативно на знання та wellbeing дитини.